Metode de a face fata la stres

Metode de a face fata la stres:

 

  • Autovalideaza reactiile fizice si emotionale care apar in conditii de stres!

Problema NU este ca ne simtim sau cum ne simtim, ci faptul ca suntem in acelasi context si functionam in acelasi mod;

  • Nu lua lucrurile personal!

​Aminteste-ti ca reactiile emotionale si comportamentale ale celorlalti spun despre ei si despre istoia lor de viata, despre ce au invatat, despre vulnerabilitatile lor, si nu despre noi.

  • Testeaza!

Nu te comporta ca si cum gandurile tale despre tine sunt adevarate. Aminteste-ti ca ce gandim noi ca gandesc/ vor gandi ceilalti despre noi sunt de fapt gandurile noatre si arata cum gandim noi despre noi;

  • STAI ca scop in sine:

Incepe prin a sta 30 de secunde inainte de orice sarcina;

  • Imprieteneste-te cu greselile!

​Greseste intentionat, testeaza in ce fel este asta o catastrofa;

  • Opreste autocritica!

Ce ne ajuta sa progresam si sa mergem mai departe sunt rezultatele pe care le vedem, nu esecurile la care ne expunem fixand obiective mult prea inalte si nerealiste: reformuleaza obiectivele.

  • Propuneti ca obiectiv relaxarea!

Nu trebui sa ai un timp special sau activitati speciale pentru asta. Modifica functia unor comportamente pe care deja le faci zilnic: propuneti sa le faci cu scopul de a te simti bine, nu de a obtine, de a atinge sau de a realiza ceva;

  • Permite-ti sa pierzi timpul!

Desi nu stim, in realitate ne permitem sa pierdem timpul pentru ca suntem OK asa cum suntem, nu trebuie sa ne transformam in alceva decat ceea ce suntem deja. Nu trebuie sa devenim altfel decat suntem acum tocmai pentru ca suntem bine cum suntem acum. Daca pierdem timpul intentionat, avem sansa sa invatam asta despre noi.

  • Formuleaza asteptari pornind de la realitate!

​Nu merita sa astepti ca realitatea sa potriveasca asteptarile tale – este o asteptare mult prea frustranta si dureroasa, mai ales ca de cele mai multe ori nu se obtine nimic si NU exista un moment cand aceasta asteptare se incheie;

  • Nu te comporta ca si cum ingrijorarile sunt adevarate!

​Testeaza-le: elimina comportamentele de preventie a unor lucruri care nici nu sau intamplat inca si care nici nu se vor intampla.