Abilitati de comunicare

Dezvoltaţi abilităţile dvs. de comunicare la locul de muncă!

Avem tendinţa să ne gândim că abilitatile bune de comunicare sunt importante pentru anumite profesii. Dar, de fapt, recompensele pentru comunicarea eficienta sunt pentru noi toţi, indiferent de ocupaţia noastra. Din moment ce ne petrecem in medie de 2.000 de ore pe an la locul de muncă, nu are sens să cultivam relaţii pozitive cu colegii noştri? Un studiu recent despre angajaţii care se descriu ca fiind „fericiti in mare parte a timpului” la locul de muncă a arătat că acestia sunt adepţii unei abilităţi de comunicare simple dar convingătoare. Iată câteva:
  • Zâmbeşte chiar şi atunci când nu simti sa o faci. Prezentand o atitudine caldă şi angajată creează o „contagiune emoţională” care invită la politeţe şi cooperare chiar şi în situaţii dificile.
  • Fiţi mereu conştient de sentimentele altora. Dezacordurile sunt o parte din viaţă şi cu siguranţă locul de muncă nu face exceptie. Dar cedând tentaţiei de te a „descărca” pe altcineva poate deteriora o relaţie şi te poate reflecta pe tine in mod negativ- chiar daca poziţia ta este perfect justificata. Este mult mai bine sa găsesti o modalitate de a te exprima fără tam-tam.
  • Fii rapid in a lauda. Nu doar ca acest lucru ii ridica pe ceilalţi, dar te ridică si pe tine deopotriva. Este un fapt psihologic dovedit (transfer spontan de trăsătură), spunând lucruri pozitive despre altcineva provoacă ascultătorii să-ţi atribuie aceleaşi trăsaturi pozitive. Desigur, opusul acestui lucru este de asemenea adevărat: a vorbi urât despre cineva solicită publicului să te vadă în termeni la fel de neplăcuti!
  • Gândiţi înainte de a vorbi: „Vorbeşte atunci când eşti supărat şi vei face cel mai bun discurs pe care il vei regreta vreodată!” Laurence J. Peter. Emoţiile puternice pot duce la declaraţii agresive, dar ele invita şi la un răspuns din partea colegului tau. E posibil să existe o modalitate de a discuta despre problema sau preocuparile tale într-un mod care face ca cealaltă persoană sa vrea să rezolve situaţia rapid şi corect?
  • Amintiţi-vă că spatiul social media traversează toate graniţele: Unii oameni cred că  social media este o parte separată de locul lor de muncă. Aceste persoane pot încerca să menţină relatii de cordialitate în timp ce se afla la locul de muncă, dar nu vor ezita să caute colegii pe site-ul lor preferat din social media. Nu există intimitate pe internet. Tot ceea ce spunem „prietenilor” noştri selecti, poate recativa subiectele furiei noastre.
  • Stăpâneşte abilitatea de a „pleca mai departe”. În timp ce nu putem controla ceea ce spun alţii despre colegii de muncă, nu există nicio obligaţie de a participa sau chiar a rămâne în tăcere de faţă atunci când declaraţii derogatorii sunt făcute de către un coleg de muncă. Acest lucru poate reprezenta cea mai dificila „abilitate de comunicare” de stăpânit.
  • Comunicaţi în loc să ripostati: Dacă credeţi că un coleg de muncă v-a defăimat – luaţi în considerare să căutati din afară o rezoluţie prietenoasă. Un telefon către un consilier din Programul de Asistenţă pentru Angjaţi vă poate ajuta să vă pregătiti pentru această discuţie importantă.